Espada bola jedna z Lamborghiniho najúspešnejších sérii všetkých čias. Bola vyrábaná až v troch sériách S1, S2, S3 a celkový počet disiahol 1217 ks.
Auto bolo poháňané ako inak než dvanásťválcom, ktorý je pre Lamborgihni typický až do dnešných dní. Výkon motora bol 325 koní u 1.verzie. Tá dosahovala max. rýchlosť 240 km/h. 2. verzia z roku 1970 mala ešte o 15 k naviac a 3. verzia (1972) dokonca až 365 k. Vďaka tomu sa max. rýchlosť u druhej a tretej verzie zvýšila na 250 km/h. Táto rýchlosť stačila Espade k titulu nejrýchlejšieho štvormiestného automobilu v tej dobe a prekonaná bola až jedným typom Rolls-Royce. Prvé vozy sa musely obísť bez posilňovača riadenia zatiaľ čo u ďalších bola aj možnosť voľby 3 stupňovej automatickej prevodovky, ktorá mala tri stupne - jazda, 1 a spiatočka. Základom bola samozrejme manuálna - päťstupňová.
Espada sa vo výrobe udržala až do roku 1978. V tej dobe začal Bertone pracovať na novom štvor-miestnom modele, ktorý sa však nikdy nedostal do výroby. Na opätovnom návrate sa pracovalo v roku 1999, ale ani vtedy sa nepodarilo dostať štvormiestne coupé do výroby.
Technické údaje (Séria 1):
Motor: vidlicový dvanásťválec, 4.0l
Výkon: 325bhp pri 6,500ot.
Prevodovka: 5 stupňová, manuálna, alebo 3-stupňový automat
Zrychlenie z 0-100km/h: 6.5s
Maximálna rýchlosť: 245 km/h
Počet vyrobených kusov: cca 1217