Gallardo

 

Lamborghini Gallardo 2003

Lamborghini Gallardo sa predstavilo na Ženevskom autosalóne v roku 2003 ako ďalší model automobilky Lamborghini. Je najúspešnejším modelom vyrábaným v celej histórii značky. Za prvé 3 roky sa ich vyrobilo vyše 5000 kusov. Poháňa ho päťlitrový desaťvalec  uložený za sedadlami teda v strede o výkonu 362kW  a točivým momentom 510Nm pri 4500ot/min. Dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4 sekundy a môže uháňať rýchlosťou až 315km/h.Od začiatku kariéry boli ku Gallardu na výber 2 prevodovky a to klasická 6 stupňová manuálna alebo robotyzovaná poloautomatická prevodovka E-Gear, ktorá vodičovi umožňuje pomocou pádiel pod volantom radiť  rýchlosti oveľa rýchlejšie ako klasická  manuálna prevodovka.  Výkon putuje na všetky 4 kolesá pričom  70%   cez samosvorný diferenciál na zadné. Medzinápravová spojka môže tento pomer meniť v závislosti od situácie. Ku každému Lamborghini patrí aj výnimočný design a to aj designeri pri tvorbe Gallarda dodržali. Karoséria je tvarovaná tak aby kládla čo najmenší odpor vzduchu ale zároveň aby vytvárala čo najväčší aerodynamický prítlak. Najmenší z býkov je  neprehliadnuteľným skvostom a každý sa za ním na ulici otočí.

 

Lamborghini Gallardo SE 2005

Je to špeciálna edícia Gallarda, vyrobilo sa ich len 250 kusov  a od obyčajného Gallarda sa líši tým, že má na čierno zafarbenú strechu , čierny kryt motora, špeciálnymi diskami obutých do pneumatík Pireli a pár detailmi v interiéru.

 

 

Lamborghini Gallardo Nera (2006)

 Je to ďalšia limitovaná séria (len 185 kusov) predstavená na Parížskom autosalóne. JE charakteristická  čiernymi farbami laku Nero Serapis  a  Nero Noctis. Za čierne lakovanými diskami sa skrývajú mohutné brzdi a brzdiče sú nalakované do špeciálneho odtieňa šedej farby. Zadné  svetlá majú tmavší odtieň. V interiéri dominuje kombinácia bielej a čiernej kože .

 

Lamborghini Gallardo Spyder (2006-2007)

Bolo odhalené na Autoshow v Los Angels v roku 2006.Na prvý pohľad je rozdiel medzi klasickým Gallardom a Spyderom iba v plátenej streche. Poháňa ho rovnaká technika ako klasické Gallardo okrem robotizovanej prevodovky, na výber je len klasická manuálna. Motor má výkon 520 koní

 

Lamborghini Gallardo SuperLeggera (2007-2008)

 Verejnosť si ho mohla prvý krát pozrieť na Ženevskom  autosalóne v roku 2007. Z vonku Superllegeru poznáme asi len podľa väčších kolies a stabilizačného krídla. To čo robí toto auto skvelým nie je len jeho vzhľad ale hlavne jeho jednoduchosť a technika. Má síce pohon všetkých kolies ale aj manuálnu prevodovku. Celé bolo odľahčené o približne 100kg. Urobili to tak ,že niektoré diely karosérie vyrobili z karbónu, zadný kryt motoru nie je zo skla, ale z plastu, tenší hnací hriadeľ, subtilnejšie poloosy a dokonca aj matice z kolies sú z titanu. Naopak výkon motora bol zvýšený o 10koní. Jednalo sa o limitovanú edíciu 172 kusov ktorá bola vyhotovená v bielej, šedej, čiernej, žltej a oranžovej farbe. Výsledok bol ohromujúci, zo skoro dokonalého športového auta sa stalo po pár  úpravách nekompromisné závodné auto.

 

 

Lamborghini Gallardo LP560-4 / LP560-4 Spyder (2008)

Na tzv. facelift si najmenšie Lambo počkalo do roku 2008. Do názvu sa pridala dvojica písmen LP a označenie 560-4. To označenie nie je náhodné.  560 znamená, že motor V10 mal výkon 560 koní, čo bolo viac ako Gallardo Superleggera. 4 označuje pohon všetkých 4 kolies. K faceliftu patrí aj radikálne odľahčenie o 20kg. Bola vylepšená aj prevodovka E-gear, ktorá už dokáže radiť rýchlosti o 40% rýchlejšie. Zmenil sa aj design. Auto vypadá modernejšie. Po vzore Revéntonu dostalo hranatejšie časti karosérie a iný tvar svetiel. Po vzore Revéntonu sa zmenil aj interiér, ale nič sa nezmenilo na tom , že interiér je skvele spracovaný s skvele aj vyzerá.

 

 

Lamborghini Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni (2009)

 Je to najostrejšie a najvzrušujúcejšie Gallardo. Oproti bežným nemá 560 koní, má iba iba 550 koní. Za to jeho váha bola zredukovaná na neuveriteľných  1380kg. Postupovali rovnako ako pri vývoji Gallarda SuperLeggera, ale tento krát zrušili aj pohon všetkých kolies a nechali poháňané len zadné. Výkon je síce len 550koní ale stačí to na bájnu hranicu rýchlosti 200 mph a zrýchlenie z 0 na 100km/h za 3,9 sekundy.  Taktiež je to obmedzená séria 250 kusov.

 

 

Lamborghini Gallardo LP 570-4 SuperLeggera (2010)

 Vylepšenia dostalo aj ostré Superleggera. Výkon stúpol na hranicu 570 koní. Váha išla ešte nižšie, váži len 1340 kg čo je menej než Ballboni aj keď si zachovalo  pohon všetkých kolies. Je to najľahšie auto , ktoré automobilka Lamborghini vyrába . Hranica maximálnej rýchlosti je vyše 325km/h a zrýchlenie z 0 na 100km/h za 3,4 sekundy.