Murcielago  ( 4099 KS    2001-2010 )

 

Lamborghini Murciélago je potomok takých velikánov ako bol Countach a Diablo.

Lamborghini Murciélago prišlo na svet v roku 2001, aby nahradilo ikonické Diablo. V tej dobe už výrobu plne prevzala automobilka Audi, zlepšila sa kvalita interiéru aj celej výroby. Táto zmena bola kritizovaná fanúšikmi, ktorí si mysleli, že prídu o pravú podstatu, dušu, že zmäkne a nebude pravým Lamborghini, ale opak bol pravdou. Murciélago všetkým vytrel zrak a je dokonca novinármi považované za najlepšie Lamborghini všetkých čias.

Dizajnérom bol Luc Donckerwolke, ktorý predtým vytvoril napríklad Diablo GT. Murci dostalo podobné tvary ako jeho predchodcovia, ale upravené do modernej interpretácie.

Murci je poháňané 6.2 litrovým dvanásťvalcom, ktorý kedysi poháňal Countach a Miuru, ale bol po mnoho rokov upravovaný do dnešnej podoby, kedy dosiahne 330 km/h a zrýchlenie z 0-100 km/h za 3.4 s.

Medzi majiteľmi sa objavujú Nicolas Cage, Rod Steward či Axle Rose. .

Murciélago Roadster (2004-2006)

Aj od Murcielaga https://www.autoshow.ro/images/wallpaper/lamborghini_murcielago_roadster_1024.jpgbolo odvodených niekoľko verzií, samozrejmosťou bol roadster, predstavený v roku 2003 ako koncept v Detriote a od roku 2004 je v sériovej výrobe. U roadsteru je však nevýhodne riešená strecha, ktorá sa musí ručne naťahovať, a ani nevydrží maximálnu rýchlosť. Je teda vozidlom len do pekného počasia.

 

Murciélago 40 Anniversary (2003)

File:Lamborghini Murcielago 40th anniversary edition.jpgV roku 2003 tiež vznikla špeciálna edícia oslavujúca 40. výročie založenia značky, pomenovaná ako inak než Anniversary. Autá majú špeciálnu modro-tyrkysovú farbu a vzniklo ich len 50. Jedno z týchto vozidiel je často videné na Slovensku, v Košiciach.


 

Murciélago LP640 (2006-2008)

Longitudinal Posterior-priečne uloženie a 640 koní, také je vysvetlenie názvu tejto modifikácie. Jedná sa o facelift, ktorý sa vyrába od roku 2006 a je už štandardnou verziou. Od svojho predchodcu je na prvý pohľad rozoznateľný vďaka zmenenému prednému nárazníku a iným zadným svetlám. Jazda potom ukáže aj posilnený motor, ktorý má o 60 koní viac, takže sa počet koní ustálil na cifre 640. Takéto čísla znamenajú maximálku 340 Km/h a zrýchlenie z 0-100km /h za 3.4s. Aj táto verzia má od seba odvodeniý model Roadster.

 
 

Murciélago LP640 Versace (2006)

Táto limitovaná edícia 20 kusov oslavovala módny víkend v Miláne, kedy firma Versace upravila interiér modelu LP640. Exteriér zdobia biela, alebo čierna metalická farba. Číslo sedemnásť nájdeme v Českej republike.




 

Murciélago R-GT (2004)

Špeciálna verzia, postavená pre okruhové závody, s vývojom pomáhala nemecká firma Reiter Engineering. Zadnej časti tejto závodnej verzie dominuje mohutné prítlačné krídlo. Kvôli pravidlám FIA táto verzia prišla o pohon všetkých štyroch kolies a motor tak posiela všetok výkon len na zadné kolesá. Vozy sa zúčastnili aj slávneho 24 hodinového závodu v Le Mans. Podľa informácií z automobilky vzniklo trinásť kusov.

 

Murciélago LP670-4 SV (2009-2010)

Odľahčená verzia Murcielaga sa má stať jeho vôbec poslednou verziou , predtým ako sa na svet dostane jeho nástupca, predstavená bola na Ženevskom autosalóne 2009.

Ako názov napovedá, auto má 670 koní a náhon na štyri kolesá. Pretože sa jedná o odľahčenú verziu, vozidlo je o sto kilogramov ľahšie, než štandardné verzie.

Popri výkonoch bol upravený aj vzhľad. Murciélago LP670-4 má agresívnejší bodykit,  podobný exkluzívnemu modelu Reventon. Na zadnej časti sa môže objaviť príplatkové prítlačné krídlo. Edícia bude limitovaná na tristo päťdesiat kusov.

 

Technické údaje:

Motor: 6.2L, V12

Výkon: 580 koní

Prevodovka: 6-stupňová manuálna, alebo e-gear

Zrýchlenie z 0-100km/h: 3.8s

Maximálna rýchlosť: 330 km/h

Cena nového vozu: 219 600 Euro bez DPH