Jalpa (410 ks 1982-88)

V roku 1981 sa na Ženevskej automobilovej výstave objavil nový prototyp Lamborghini. Bola to vlastne len prepracovaná Silhouette, predok naviac na výstave ozdoboval zvláštny spoiler, ten sa však do sériovej výroby nedostal.

Jalpa je  prerobená Silhouette, zadné svetlá má dokonca rovnaké, interiér je však kompletne prerobený. Jalpa bola vyrábaná súbežne s Countachem, bola akýmsi babylambom, lacnejšiou variantou, akou je teraz jeho nepriamy následovník, Gallardo. Oproti svojemu väčšiemu "bratovi" Countachovi bola jednoduchšia na riadenie a  z auta bol lepší výhľad.

Od Jalpy mala byť odvodená verzia Spyder, na ktorej sa začalo pracovať v roku 1987. Predstavitelia si mysleli, že sa spyder bude predávať lepšie než ponúkaná targa. Hlavný problém však bol s motorom, ktorý byl umiestnený vzadu, z profilu naviac automobil nevypadal nijako úžastne. Z plánu Jalpa Spyder tak nakonec vzišlo.  

Jalpa sa nakoniec stala najúspešnejším osemválcovým Lamborghini, vyrobilo sa z nej 410 kusov, výroba skončila až po rozhodnutí nového majiteľa, Chryslera. Jalpa nástupcu dlho nedostávala, až v roku 2003 sa na trhu objavil nepriamy nástupca, desaťválcové Lamborghini Gallardo.

Technické údaje:

Motor: vidlicový osemválec, 3.5l

Výkon: 187 kW

Prevodovka: pätstupňová

Zrýchlenie z 0-100km/h: 6.0s

Maximálna rýchlosť: 234 km/h

Počet vyrobených kusov: 410

Súčastná hodnota automobilu : od 110.000 EUR 2022

(od 60.000 EUR 2014 , v 2011 od 40.000 EUR)